Thailand: Bangkok & Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van GJ M - WaarBenJij.nu Thailand: Bangkok & Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van GJ M - WaarBenJij.nu

Thailand: Bangkok & Chiang Mai

Door: GJ

Blijf op de hoogte en volg GJ

10 Oktober 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hallo!

Na twee lange jaren werd het weer eens tijd voor een leuk reisje, ditmaal naar Thailand, Cambodja & Laos.
In Bangkok werd ik opgepikt door JV; een van origine Chinese die in Maleisië is opgegroeid. ik heb haar op de Tibet reis ontmoet, en aangezien ze al een tijd in Bangkok woont had ik naast gezelschap ook meteen een gids! De weergoden heetten me echter ook welkom; meteen een stortbui! Gelukkig werd het vrij snel droog, dus tijd om wat van de stad te zien.

Waarschijnlijk had ik een verkeerd beeld van Bangkok, want ik dacht dat het overweldigend zou zijn, vies, druk, enz., maar eigenlijk vond ik het gewoon een drukke stad, best schoon nog.
Er zijn niet zo heel erg veel écht interssante toeristische attracties; wat tempels, een paleis, en leuke tochtjes over de rivier. Het was dan alweer snel tijd om door te gaan naar Chiang Mai.

Om in Chiang Mai te komen kan je de nachttrein pakken, maar voor ongeveer hetzelfde geld vlieg je. Dat werd dus vliegen! Voor €25,- pp met een half gevuld vliegtuig kan je volgens mij niet veel winst maken, maar ik was er blij mee!
Eenmaal aangekomen ben ik naar hug hostel gegaan, leek me gezellig. Ze hebben een goede gezamenlijke ruimte, staat een ping pong tafel, maar toen ik terug kwam van mijn avondeten werd die gebruikt voor een bierspel. Volgens mij begin ik wat te oud te worden voor dit soort hostels... Ben lekker op tijd mijn nest in gedoken, 07:00 weer op.

Voor de voetgangers hebben ze hier een stoplicht gemaakt; je drukt op de knop, het licht wordt oranje, en als ie groen wordt kan je oversteken. Maarrrrrrrr, je hebt maar zeven seconden! Om in die tijd een vier baans weg over te kunnen steken moet je nog een aardige sprint trekken!! Ben benieuwd hoe de oudjes met rollator dat doen.

In Chiang Mai zijn eigenlijk gewoon teveel tempels. Op steenworp afstand van elkaar zijn er drie te vinden. En dan aan het einde van de weg weer, en om de hoek nog een, en daarachter nog twee, enz. enz. Wel mooi hoor! Ze zijn allemaal ook net even wat anders, de een van hout, de ander van goud, in alle formaten, maar allen met een hoog bling bling gehalte.

Die monniken zijn wel iets anders dan ik had verwacht. Ik heb eens gelezen dat ze geen bezittingen mogen hebben, geen geld mogen aanraken, niet teveel mogen eten (na 12:00). Dikke monniken zijn er zat, heb een rokende monnik gespot, twee jonge monniken die op hun smartphone aan het spelen waren, en zelfs eentje bij de pin automaat! Misschien moet ik me nog eens verdiepen in wat ze nou wel en niet mogen, of dat dit de afvalligen zijn.

's Middags wilde ik naar Doi Suthep, een tempel in een park waar ik vanaf vanmiddag ga mediteren. Om daar te komen hebben ze een rode taxi, maar die moest eerst gevuld worden. Ik was de eerste, moest 'even' wachten. Een half uur later geinformeerd of er nog meer mensen zouden komen, en uiteraard beaamde hij dat... Goed, een uur later vond ik mijn geduld wel weer genoeg getest; dag later weer een poging gewaagd!

Mooi ding man. Flink veel goud toegepast, wat hoger in de bergen (1700 m), dus ook lekker fris, imposante trap (306 treden) er naar toe. Op hun website hadden ze het er over dat het er in de winter (dat is het nu, maar in Chiang Mai is het 30+) koud is! Dat bleek allemaal wel mee te vallen; met korte broek en t-shirt is het er goed te doen! Aangezien het een Boeddhistisch klooster is moet ik me aan de kledingvoorschriften houden; van top tot teen in het wit! Weer eens wat anders dan mijn favoriete kleur zwart... Op de lokale markt heb ik daarvoor twee broeken en shirts met lange mouwen gekocht. Volgens mij is het toch niet echt mijn kleur...

De komende drie weken ben ik dus druk met 'niets' doen. Tot dan!

  • 10 Oktober 2014 - 10:12

    Niels:

    Cool man. Goed bezig ouwe! Wat zijn je verdere plannen? De omgeving rond Mae Hong Son en Pai is ook absoluut de moeite waardt. Bromerte huren en toeren maar. Enjoy!

  • 10 Oktober 2014 - 21:42

    Ineke Van Den Berg:

    Ha reiziger, leuk eerste verslag van jou!
    Ik zit even in de pauze van de voetbalwedstrijd vanuit de Arena ( niet zo gezellig als onze Kuip) je verhaal te lezen.
    Inmiddels heb je alweer een en ander gezien, ben benieuwd naar het vervolg. Zo zie je, een beetje vroeg slapen is ook weleens lekker, je bent inderdaad geen twintig meer.

    Veel groetjes voor jou, ook van Willem, geniet maar lekker

  • 11 Oktober 2014 - 00:09

    Ab Haaima:

    Leuk om dit eerste verslag te lezen. Een paar leuke en interessante weken toegewenst. Groet

  • 13 Oktober 2014 - 11:13

    Renske:

    Hee tof Gert Jan!

    Lijkt me heerlijk drie weken te mediteren in Chiang Mai :-D
    Duik maar lekker onder.

    Groet Rens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

GJ

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 50450

Voorgaande reizen:

06 December 2018 - 29 December 2018

Thailand voor de verandering

21 Juni 2018 - 14 Juli 2018

Thailand

13 September 2017 - 15 Oktober 2017

Singapore, Maleisië & Thailand

30 November 2016 - 28 December 2016

Thailand

29 November 2015 - 06 Januari 2016

Myanmar

05 Oktober 2014 - 07 Januari 2015

Thailand, Laos & Cambodja

30 Juli 2012 - 08 September 2012

Java & Bali

12 September 2011 - 29 December 2011

China - Tibet - Nepal - India

16 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Guatemala!

20 Juli 2009 - 19 Augustus 2009

Zuidelijk Afrika

20 December 2007 - 19 Januari 2008

India II

Landen bezocht: