Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van GJ M - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van GJ M - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: gj

Blijf op de hoogte en volg GJ

31 December 2016 | Thailand, Bangkok

Mooi op tijd was ik op het vliegveld, stond me daar toch een rij! Ongelofelijk, die krulde de hele hal door!! Ondanks dat ik al ingecheckt was en alleen maar de bagage moest afgeven, duurde ook dat nog lang. De vlucht was prima, met de shuttlebus naar de wijk waar alles gebeurt wat de boeddha afgeraden heeft; Khao San Road. Voor de feestvierende vakantieganger is dit de ultieme plek; veel muziek, restaurants, winkeltjes, pingpong shows enz. Voor mij hoeft dat allemaal niet, ben dus iets verderop naar een rustig hotel gegaan.

Het paleis had ik nog niet gezien, dus dat was het eerste doel. Ontzettend, wat druk! Normaal is het er al druk, maar nu de overleden koning daar ook is komen er veel locals om een laatste eer te bewijzen. Het was dus een mix van toeristen die gewoon dat paleis willen zien, met een begrafenis stoet. Alle locals in het zwart! Voor de gelegenheid had ik ook een zwart T-shirt aan gedaan, en uiteraard een lange broek; alles moet bedekt zijn. De vorige keer ben ik er niet naar toe gegaan omdat het relatief duur is, en het tegen zou vallen. En dat klopt eigenlijk ook wel een beetje... Ik weet niet of ze meer hebben afgesloten vanwege de koning, maar ik stond zo weer buiten! Om de hoek is Wat Pho. Daar ben ik wel al eerder geweest, en vond dat destijds mooi. Dus dan maar nog een keer!

Tijdens de lunch raakte ik in gesprek met een Colombiaan; die wilde wat muay thai boxing zien. Compleet tegen de verwachting in is het Lumpini Boxing Stadium niet bij het Lumpini Park; we moesten richting het oude vliegveld (zo'n 30 km verderop). Aangezien de Colombiaan een student was, de tickets vrij duur waren, en we hoogst waarschijnlijk met de taxi weer terug moesten, gingen we heen met de bus om kosten te besparen. Kost geen drol, en dan mag je echt uuuuuuuuuuren in de bus zitten! Dat is pas waar voor je geld.
Toen we daar aankwamen werden we meteen opgevangen door iemand die kaartjes wilde verkopen. We konden staanplaatsen voor zo’n €30,- kopen, of zitplaatsen helemaal vooraan voor het dubbele. Uiteindelijk zijn we ongeveer halverwege het bedrag uitgekomen om op de derde rij te zitten. Dus dicht genoeg om wat rondvliegend zweet op te vangen! Die eerste paar gevechten waren echt nog jochies... Later werd het beter met zwaardere gasten, en dan zit er zit wat meer vaart achter die klappen! Omdat we ‘speciale’ kaarten hadden konden we na het gevecht met de winnaar op de foto. Leuk joh!
Nou hoor ik jullie denken; zeg gj, je zat eerst in het klooster, en vervolgens ga je een beetje kijken hoe twee gasten elkaar verrot trappen? Wat vind je daar nou zelf van? Maar, het is allemaal verantwoord! Zolang er monniken zijn die mediteren op lijken, kan dit ook prima als meditatiemethode doorgaan. Voor degenen die me niet geloven: https://en.wikipedia.org/wiki/Patikulamanasikara


Het was weer een mooi reisje!

Gegroet.




@ oom Cor: toko's zijn hier ook, maar paddenstoelenpoeder ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Misschien wat beter kijken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

GJ

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 689
Totaal aantal bezoekers 50458

Voorgaande reizen:

06 December 2018 - 29 December 2018

Thailand voor de verandering

21 Juni 2018 - 14 Juli 2018

Thailand

13 September 2017 - 15 Oktober 2017

Singapore, Maleisië & Thailand

30 November 2016 - 28 December 2016

Thailand

29 November 2015 - 06 Januari 2016

Myanmar

05 Oktober 2014 - 07 Januari 2015

Thailand, Laos & Cambodja

30 Juli 2012 - 08 September 2012

Java & Bali

12 September 2011 - 29 December 2011

China - Tibet - Nepal - India

16 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Guatemala!

20 Juli 2009 - 19 Augustus 2009

Zuidelijk Afrika

20 December 2007 - 19 Januari 2008

India II

Landen bezocht: