Ladies and gentlemen - Reisverslag uit Nāsik, India van GJ M - WaarBenJij.nu Ladies and gentlemen - Reisverslag uit Nāsik, India van GJ M - WaarBenJij.nu

Ladies and gentlemen

Door: GJ

Blijf op de hoogte en volg GJ

25 December 2007 | India, Nāsik

In half an hour we will land in Mumbai. Local time is 07:00 a.m., and it's 28 degrees. We hope you've had a nice flight.

ZO! Welkom in India!!

Na een ogenschijlijk nooit ophoudende taxirit door eindeloze krottenwijken gingen we richting het hotel. 'Richting', want de taxichauffeur kon het maar niet vinden! Ik denk dat hij het wel tien keer heeft gevraagd aan anderen. Voordeel was wel dat we meteen de toeristische route door de stad hebben gedaan, en het hotel van Arne & Barbara hadden gespot.

De eerste dag een beetje rondgehuppeld, op tijd naar het hotel om even een tukkie te doen om 18:00, werden tussendoor nog eens wakker, om 20:30 uiteindelijk maar het licht uit gedaan, en lekker geslapen tot 08:30. Met een dikke 14 uur aan slaap was direct de jet-lag weg!

We hebben een moskee bekeken, had lamme poten, dus even op een bankje gaan zitten. Na een tijdje kwam de eerste knakker die met ons op de foto wilde. Was goed natuurlijk, meteen al zijn vrienden om de beurt ook. Anderen mensen vonden dat ook een goed idee, maar na een stuk of 30 man hadden we het wel weer gehad! Op naar de volgende bezienswaardigheid!

's Avonds nog met Arne (collega) & Barbara gegeten, nog een beetje rondgedarteld in de stad, om vervolgens de airco proberen te regelen. Kreng was niet instelbaar. Het was of uit, of standje harde tepels! Ik kon Kreijne er van overtuigen dat ie uit moest. Na die ellendige kou in NL wil ik niet nog een keer in de kou slapen terwijl het lekker warm is (34 graden overdag).

Op zondag met de trein naar Nasik, zo'n 200 km ten oosten van Mumbai. Het is een stuk kleiner (1.000.000 inwoners), ligt ook wat hoger (600m). Frisjes dus 's avonds! Denk dat het hier max. 20 graden is!! Locals dus met mutsen op, dikke jassen aan. We wilden met de state-bus naar The Old Central Bus Stand. De chauffeur wist het eerst niet, de kaartjescontroleur vond dat we een andere moesten hebben, en toen vond de buschauffeur dat ie er wel naartoe ging?! Twijfelachtig...

Eenmaal aangekomen bij de busstand dachten we vrij dichtbij het hotel te zijn, maar konden het niet vinden. Autorickshaw gescoord, wilde ons voor bijzonder weinig geld weg brengen. De eerste links, volgende weer naar links, nogmaals naar links, en we waren er. Die gast heeft ons dus gewoon om het blok gereden! Maar, we waren er. Natuurlijk kende hij een beter hotel, zag er inderdaad fantastisch uit, prijs was ook schappelijk, maar toch eerst binnen gevraagd. Hotel bleek inderdaad vol, op naar de andere!

Eten bestellen bij het restaurant was vrij lastig; die knakker schepte bij mij het eten van Kreijne op. Dus ik gaf aan dat het van hem was. Dat begreep ie volgens mij niet helemaal; ging ie hetzelfde ook bij Kreijne opscheppen. Datgene wat ik had besteld werd ook braaf door tweeën gesplitst. Sowieso gaat het hier een beetje vreemd; eentje wijst ons de plaatsen en neemt de bestelling op, een ander brengt het, weer een ander ruimt af, en bij nog iemand anders moet je afrekenen en dat terwijl ze over het algemeen gezellig staan te kijken hoe je het opeet. Zelf opscheppen was ook geen optie, dat wordt allemaal voor je gedaan.

De vorige keer waren de malariapillen niet echt een succes. Zag er ook bijzonder tegen op, kon deze (malarone) evt. ook als noodset gebruiken. Maar, ze kosten zo'n 3 euro per stuk. Dan zou het toch zonde zijn om ze niet te gebruiken? Toch maar begonnen, lijkt allemaal goed te gaan.

Volgende stop wordt Aurangabad. Met de trein is fijner (meer beenruimte), dus op naar het reserveringskantoor! De kaart in de Lonely Planet was enigszins schematisch, de straatnamen (in de LP) in het engels, de straatnaambordjes in het Hindi. Vrij lastige combinatie was dat! Na een paar keer gevraagd te hebben en de hele stad door te zijn gestuurd kwamen we er eindelijk aan hoor! We moesten een kaartje invullen, compleet met treinnummer en weet ik veel wat, had ik zowaar goed gedaan, maar vanzelfsprekend was de trein vol. Alle moeite voor niets! Dan maar met de bus verder.

Erna een soort van Varanasi gezien; allemaal badende mensen in een heilige rivier, met een kleurrijke markt op de achtergrond. Hier kon je je zonden afwassen, en daar was ik behoorlijk snel klaar mee! We hadden al flink wat gelopen, waren moe, zijn wat gaan eten, en terug naar het hotel, maar toen....

Ziek I
Mijn maag voelde zo vol. Als ik ook maar een beetje dronk had ik het idee dat ie op knappen stond. Duurde even, maar na een paar uur ging de eerder genuttigde maaltijd er via dezelfde weg weer uit. Dat luchtte op zeg! Eindelijk ruimte om er een flinke plens water in te gooien!! Fout, dat kwam er met een half uurtje weer uit. Wel nog een beetje gedronken, ook dat was geen succes. Bij Kreijne kwam het er inmiddels in hoog tempo aan de andere kant uit. Vond het gezellig om ook daar aan mee te doen. Eén groot feest was het bij ons op de kamer! 's Avonds bijzonder slecht geslapen. Steeds als ik wakker werd een klein slokje genomen, ging redelijk.

De ober had de volgende ochtend nog wel een helpzaam drankje; fresh lime soda, met suiker en zout. ZO, dat was RANZIG!!! Maar de combi schijnt goed te werken. Moet zeggen dat het inmiddels weer een tikkie beter gaat.

We hebben nog een evaluatie gehouden; waarschijnlijk zijn het niet de malaria pillen. Kreijne heeft andere, en de dagen ervoor ging het ook redelijk ok. We hebben aardig wat gelopen, konden geen water vinden, dus zou een zonnesteek oid kunnen zijn. Maar de schuldige zoeken we toch bij het laatste restaurant; we denken dat de pineapplejuice is aangelengd met kraanwater. Jammer.

Maar goed, inmiddels leef ik weer een beetje, Kreijne gaat het wat beter mee, toch maar een kaartje voor de bus gehaald naar Aurangabad. Wij waren in de veronderstelling dat deze om 11:15 zou gaan. Dat blijkt helemaal te kloppen, ware het niet dat het 11:15 p.m. is. En daar kwamen we achter toen we al uitgecheckt waren....

Dus, met een lichtelijk opspelende maag, een energiepeil van nul, moeten we ons nog 11 uur zien te vermaken. Ben zwaar benieuwd hoe dat zal gaan.

Inmiddels is het 1e kerstdag. Kerstontbijt bestond uit toast, de lunch waarschijnlijk uit biscuitjes, avondmaaltijd wil mijn maag nog niet over nadenken. En de nacht brengen we door in de bus. Joehoe....

Nog een hele fijne kerst mensen!!

Mochten jullie je afvragen; wat voor een fantastische reden heeft ie nu weer om zo laat een kerstkaart te sturen? Nou, ik wilde het combineren met de vakantiekaarten. En, de adressen liggen nog ergens verstopt in een doos vanwege de immer doorgaande verbouwing. Mocht je behoefte hebben aan iets wat voor een kerstkaart moet doorgaan, dan kan je een mailtje sturen (met adres natuurlijk) naar machie01@hotmail.com

• 25 December 2007 - 10:57

Collin En Tamara:

Sappige details zoals altijd...machie!!!
    Prettige kerstdagen en wat minder diarree toegwenst aan de andere kant van de wereld...
    Mijn kerst (en die van tamara dan ook) is net goed begonnen, mijn AVB beoordeling was namelijk (zoals in het verwachtigspatroon) GOED... kan met enigszins gerust gevoel mijn tentamen 2 gaan doen. Maar tot die tijd nog een hele prettige reis )en veel succes met het wachten op de bus...hij komt vanzelf'. Groetjes Van ons aan jullie.

• 26 December 2007 - 09:03

Piet En Heleen:

duurt even voor je maag en darmen van schokbeton zijn, maar zal wel weer wennen... leuk om je verhaal te volgen! groet, P+H

• 26 December 2007 - 10:32

Johan:

Hee Machiels!
    Leuk dat je me deze link hebt gestuurd, ik vind het zeker leuk om jullie avonturen in India een beetje te volgen. Laatst las ik er nog een boek over ('Are you experienced' van William Sutcliffe, misschien ken je het) Dat jullie ziek zijn geworden van het eten verbaasd me dan ook niets. Ik zou zeggen, sterk aan, goed uitkijken wat je eet en drinkt, en veel plezier! Hoe lang zijn jullie daar eigenlijk? En de groeten aan Kreije!

Johan

• 26 December 2007 - 12:25

David:

Hé kale weer lekker op rij dus.
    Ik ga de 29e naar Jemen!!!!!
    6 weekjes werken ben er benieuwd.
    Fijne 2e kerstdag en gelukkig nieuw jaar
    Groeten ook aan Kreijne

David

• 28 December 2007 - 11:07

Ingeborg:

Wat schrijf jij gaaf! Lekkere vakantielektuur! Ik hoop dat je een heleboel leuks en moois gaat meemaken! Kunnen wij ook lekker meegenieten. :)
    Dikke knuffel!

• 29 December 2007 - 10:03

Lydia:

Wat kan jij heerlijk schrijven zeg,fantastisch.Erg leuk dat we je zo kunnen volgen.Ben benieuwd hoe daar de jaarwisseling gaat.
    Ik wens jullie een heel goed 2008 maar dat kan al niet meer stuk als ik het zo lees.
    Groetjes Lydia

• 30 December 2007 - 15:07

Martina:

hoop dat jullie iniedergeval een heel goed oud en nieuw mogen beleven!
    met david in jemen wordt ik gedwongen 't in arnhem te vieren...:(
    nee hoor !!gaat ook daar helemaal goed komen! nu jullie nog!
    kus martina

• 30 December 2007 - 20:18

Berdien:

Dag broeder!
    Fijn dat 't weer wat beter met je gaat. Alweer wat pepertjes naar binnen kunnen werken?
    Zullen we nog even sms-en met de jaarwisseling? En wanneer is dat bij jou ongeveer?
    Groetjes aan Kreijne.

xxx
    zuster

• 31 December 2007 - 08:12

Andries & Pepie:

volop genoten van je verhaal en foto's. heel leuk om zo over je vakantie(?) te horen. Als je al zin in oliebollen hebt. hier zijn er nog zat!

• 07 Januari 2008 - 08:33

Iwan:

GJ, Klinkt goed..., houdt wel de maag in bedwang! Een goed begin van 2008 gewenst vanuit NL!