Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van GJ M - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van GJ M - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: GJ

Blijf op de hoogte en volg GJ

26 Juli 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo!

Afrika stond nog op de verlanglijst, familie woont in Zuid Afrika, dus dat wordt (o.a.) de bestemming!

Op de eerste vlucht met Lufthansa naar Frankfurt kreeg ik een broodje met worst in mijn klauwen gedauwd.
Uhm hallo, heb je ook een vegetarisch-iets voor mij?
Jazeker, we hebben wel een 'left-over' voor je.
Sorry? Heb doorgegeven dat ik vegetariër ben. Is dat niet doorgekomen?
Jawel, maar normaal gesproken serveren we geen vegetarische maaltijden op deze vluchten.
Ow nu begrijp ik het! Er vliegen natuurlijk nooit vegetariërs van Amsterdam naar Frankfurt. Mijn fout!

Normaal gesproken krijg ik vrij snel last van druk op mijn oren. Nog nèt niet als ik van de begane grond naar de 1e verdieping loop, maar het scheelt niet veel. Dus, met vliegen heb ik er best veel last van. Zoveel, dat ik anderhalf jaar geleden een soort van butplug, maar dan voor mijn oren had gekocht. Beetje vaseline er op, en plllllllllop! Lekker mijn oren in. Het resultaat was enigszins teleurstellend, dus dit jaar wat anders voor mijn oren; de gewone gele oordoppen. Lekker! Ging allemaal prima!! Helaas was het positieve gevoel vrij snel weg in Johannesburg; 'It's 07:00, and it's 5 degrees'.
Hé gast! Bedoel je niet 25 ofzo?!?? Donder man, koud! In Kaapstad was het gelukkig een tikkie warmer, nog steeds frisjes.

De eerste paar dagen lekker rondgetourd met Jan & Dermine. Best grote stad! Wat botanische tuinen gezien, het strandhuis waar opa & oma vd. Berg tijdelijk in hebben gewoond, en NIET de Tafelberg! Die gasten moesten zo nodig in deze periode onderhoud plegen, jammer. Wel nog met de boot naar Robben Island. Destijds hebben de Nederlanders het eiland zo genoemd vanwege de robben. Helaas zijn die er nu niet meer, denk tegelijkertijd met Nelson vertrokken.

De tour op Robben Island; twee vrij standaard grappen:
-don't forget; the boat will leave at 11:45, or we will forget about you.
-we will do this and that, then we will take you to prison.
Op zich best grappig.
We moesten verplicht met de bus over het eiland, mochten niet de bus uit bij de groeve waar ons aller Nelson nog heeft staan hakken, mocht niet voorbij het hek bij de vuurtoren, en dit niet en dat niet. Was net alsof wij nu de gevangenen waren!! Nog even bij Nelsons voormalige cel gekeken, beetje rondgehuppeld, en met de boot weer terug. Flinke golven dit keer! Zag ze bij bosjes naar de wc rennen!!

De eerste dag voor het huis van Jan & Dermine al direct een walvis gespot! Normaal gesproken zijn er bij het plaatsje Hermanus veel meer. Maar het regende, dus geen walvis te bekennen. Op de terugweg van het natuurschoon genoten, mooie uitzichten! Zaterdag hebben ze mij gedropt bij Drifters, de gasten die mij de komende 24 dagen rondrijden.

De groep bestaat totaal uit 17 personen; 7 uit NL, 4 Duitsers, een Oostenrijkse, 2 Italiaanse en 3 Fransen. Gisteren met hun direct naar een wijnproeverij in Stellenbosch gegaan; Schattig oud Nederlands boerderijtje. 's Avonds nog wat gegeten; een aardappel-ui soep, en een groene curry als hoofdgerecht. Denk dat de soep een hsl-ticket naar beneden had gekocht, en de curry een retourtje. Hoe dan ook, mijn lichaam moest er niets van hebben!! Het ontbijt, de lunch en het avondeten van vandaag is tot nu toe nog binnen gebleven, hopelijk blijft dat zo.

Vandaag eerst naar Cape Point gegaan, lekker gelopen door een werkelijkwaar fantastisch landschap, en nog wat vage knagers (marmot?) tegen gekomen. Vervolgens op naar de pinguins! Helaas bleek er een dikke bobbel in het voorwiel van de bus te zitten. We werden gedropt bij een restaurant. Daar wat gegeten, gekeken hoe een baboon (dat is een baviaan toch?) een hond terroriseerde, bleek dat de band nog niet gemaakt was, dus wij lopend naar de pinguins. Leuke beesten! Staan alleen maar een beetje stom voor zich uit te kijken, struikelen over vanalles en nog wat, en doen verder helemaal niets.
Inmiddels was het voorwiel gerepareerd, snel door naar Signal Hill voor een waanzinnige zonsondergang bij Cape Town / Tafelberg!

Dermine had nog een tip voor Zimbabwe; als je daar de was buiten te drogen hangt, dan zijn er vliegen die daar eitjes in kunnen leggen. De larven kruipen vervolgens onder je huid, en ontwikkelen zich daar.
SORRY?!??????
Maar, ze kruipen niet dieper. Beetje vaseline er op, en dan gaan ze dood. Kijk er nu al naar uit....

Morgen gaan we (de hele dag) rijden richting Namibië. 's Avonds kamperen bij schrikbarend lage temperaturen... Helaas is het hier nu winter, dus met name in de woestijn 's nachts koud (tegen het vriespunt), overdag redelijk; zo'n 15-20 graden in Kaapstad, tegen de 30 in Zambia.
De volgende keer dat ik internet, uberhaupt; stroom tot mijn beschikking heb, zal in hartje Namibië zijn, over een week. Dus, tot dan!

GJ

  • 26 Juli 2009 - 20:39

    Jj:

    FIPO! Veel plezier daaro. Zou je een foto van het naambordje van het plaatsje 'Tweebuffelsmeteenkogeldoodgeskietfontein' kunnen maken? Mocht je daar toevallig langskomen uiteraard.

  • 28 Juli 2009 - 08:40

    Hapee:

    Hoi wereldreiziger daar aan de andere kant... leuk om weer een verhaal van je te lezen! Wist niet dat je deze plannenhad, nu snap ik dat je kaart zo lekker vroeg kwam!
    Geniet, en we blijven je volgen.
    Heleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

GJ

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 50514

Voorgaande reizen:

06 December 2018 - 29 December 2018

Thailand voor de verandering

21 Juni 2018 - 14 Juli 2018

Thailand

13 September 2017 - 15 Oktober 2017

Singapore, Maleisië & Thailand

30 November 2016 - 28 December 2016

Thailand

29 November 2015 - 06 Januari 2016

Myanmar

05 Oktober 2014 - 07 Januari 2015

Thailand, Laos & Cambodja

30 Juli 2012 - 08 September 2012

Java & Bali

12 September 2011 - 29 December 2011

China - Tibet - Nepal - India

16 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Guatemala!

20 Juli 2009 - 19 Augustus 2009

Zuidelijk Afrika

20 December 2007 - 19 Januari 2008

India II

Landen bezocht: