Namibië II & Botswana - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van GJ M - WaarBenJij.nu Namibië II & Botswana - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van GJ M - WaarBenJij.nu

Namibië II & Botswana

Door: GJ

Blijf op de hoogte en volg GJ

13 Augustus 2009 | Zimbabwe, Victoria Falls

hallo hallo

Vanuit Swakopmund nog een kudde zeehonden bekeken. Grappige beesten; liggen allemaal op een kluitje, ruften alles onder, lopen over elkaar heen. Vervolgens door naar het noorden; Spitskop. Hier in een prachtige omgeving geslapen; nagenoeg vlak, met (vreemd genoeg) spitse bergen, weer het gele gras. Ook nog wat rotschilderingen bekeken, maar die waren nogal klein.

De volgende ochtend met de bus door, tijd om een tukkie te doen. Na een tijdje werd ik wakker, keek naar buiten, en zag twee fier vooruitstekende rood gekleurde borsten! Ik wreef nogmaals in mijn ogen, maar ze waren er nog steeds hoor! Een (veel te) kleine groep dames loopt hier namelijk topless rond, en kleuren hun hele lichaam rood. Grappig hoor, zouden de dames in NL ook wel mogen doen....

Op naar Brandberg! Heel toevallig waren hier de 'rare desert eliphants' gespot. Er schijnen er maar een paar honderd van te zijn, de gids had ze nog nooit gezien, dus wij gelukkig! Verder niet veel gedaan daro, op naar Etosha, een nationaal park met heeeeeeeeeeeeeeel erg veel zebra's, nog een paar leeuwen gespot, giraffes en wat kleiner ongedierte. Toch wel erg leuk om dat zo in het echt te zien rondlopen. 's Avonds hebben we nog bij een plas water dieren gespot; o.a. een neushoorn, nog meer leeuwen enz. enz.

De reis ging door naar Caprivi, waar we aan de Okavango River hebben overnacht. Veel water = veel muggen, en dat heb ik mogen ervaren.... Maarrrrrrrrrr, er waren ook hippo's!!! En ook heel erg veel brullenden brulkikkers.

Ok, lang genoeg rondgereden in Namibië, dus op naar Botswana! Met wederom een mooie stempel in het paspoort gingen we naar Maun, een stadje dichtbij de Okavango Delta. De rivier mondt hier uit in een delta, midden in de woestijn. Zo nu en dan wat overstromingen, dus lekker veel groen, wederom muggen, en ook hier veel wild. We zijn met een mekoro (traditionele boot) de delta in gevaren, daar een kamp opgezet. 's Avonds wat rondgehuppeld met een gids, en van behoorlijk dichtbij een olifant gespot! Die delta was mooi om zo te zien, maar de dag ervoor zijn we met een klein vliegtuigje over de delta gevlogen. DAT was pas gaaf!!! Zo mooi om al die beesten te zien rennen, complete kuddes giraffen en olifanten, en dan ook nog een allemaal kleurverschillen in het water. Mooi mooi mooi.

Onze piloot was een vrij actief mannetje; als ie wat gespot had was het met een flinke duikvlucht er op af! Leuk voor de ervaring, minder voor mijn maag. Gelukkig bleef bij mij het net genuttigde broodje binnen, voor twee van mijn reisgenoten was het teveel....

Weer lekker een dag doorgereden, overnacht bij Elephant Sands, door naar Kasana, een stadje dat nabij een vierlandenpunt ligt; Namibië, Botswana, Zambia en Botswana. Daar zijn we nog door een vrij klein park gescheurd waar we weer wat nog niet gespotte dieren aan de collectie konden toevoegen. Ook voor het eerst een dode olifant gezien met bijbehorende gieren. Donder, wat meurt zo'n kadaver! Aangezien het een klein park is zijn de beesten aardig gewend aan de mensen. Leuk dus om ze van dichtbij te kunnen zien / fotograferen, wel meer het dierentuin-gevoel.

En toen, Zimbabwe! Ditmaal moesten we lappen om het land binnen te komen. Nadat we us. $30 pp hadden overgemaakt naar Mugabes priverekening, gingen twee ambtenaren vrolijk aan de slag; van de een kregen we een bonnetje, van de andere een erg mooie sticker voor in mijn paspoort. Het kost wat, maar dan heb je wel wat!

Vandaag de Victoria Falls gezien; de op een na grootste in de wereld, dus actie gegarandeerd! Mooi man!! Lichtelijk nat geworden door de immense nevel, maar dat was het zeker waard.

Zo nog een paar dagen genieten van Zimbabwe & Johannesburg, en dan weer lekker naar huis toe.

GJ

• 13 Augustus 2009 - 18:28

Judith:

Klinkt als een leuk tripje!
    Veel plezier nog de laatste dagen.

• 17 Augustus 2009 - 15:07

Collin:

man man.. wat een gespot, borsten ,muggen, water....maar leuk dat je zo actief aan het spotten bent geslagen van al dan niet levenede of doden beesten (met vliegtuig en al). Ik kijk erg uit naar je hele verslag en foto collectie. Veel plezier nog deze laatste dag(en).